Mitsubishi-Motors logo
ClearTechnology logo
Fairtrade koffiebonen

4,8 miljoen Nederlandse huishoudens kiezen voor fairtrade producten

We kiezen vaker voor fairtrade producten

08 mei 2015

We zijn goed bezig in Nederland! 4,8 miljoen Nederlandse huishoudens hebben vorig jaar een of meerdere fairtrade producten gekocht, dat is een stijging van 6 procent. Dit zijn bijna een half miljoen huishoudens meer dan een jaar eerder.

Chocolade en koffie zijn populair

Duurzame koffie (+21 procent t.o.v. 2013) en chocolade (+7 procent t.o.v. 2013) zijn erg in trek. En een relatief klein, maar sterk opkomend segment is ‘culinary’, waar Oosterse producten als kokosmelk en curry kruidenpasta’s onder vallen. Het aantal huishoudens dat fairtrade ‘culinary’ producten koopt, is sinds 2011 met 71 procent gestegen.

Jongeren zijn duurzaam

De groei in 2014 hebben we te danken aan jongeren onder de 30 jaar en aan 40- tot 49-jarigen, die meer fairtrade kopen. Het aantal 65-plussers dat fairtrade producten koopt is al jaren stabiel, terwijl de hoeveelheid mensen van deze leeftijd landelijk juist groeit.

Koop jij fairtrade producten? Waarom wel of niet?

Ook interessant

Wij maken gebruik van cookies.

Wij maken gebruik van cookies om het gebruik van onze website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Als u hiermee akkoord gaat, klik dan op 'Accepteren'. Als u meer wilt weten over cookies en de wijze waarop Mitsubishi Motors informatie verzamelt, klik dan op 'Algemeen Privacy- en Cookiebeleid'.

Algemeen Privacy- en Cookiebeleid